5 tips voor een goed logo ontwerp
Een goed logo is niet alleen herkenbaar voor klanten, het straalt ook uit waar je als bedrijf voor staat en waar je klanten mee kan helpen. Over het logo ontwerp moet dan ook goed nagedacht zijn waar de onderstaande tips je absoluut bij zullen helpen. Want je wilt er zeker van zijn dat je logo een echte meerwaarde is.
Kies voor 15 Euro Logos of een van de andere pakketten! Zo weet je altijd dat je een logo past die je voor het juiste doel kan gebruiken!
Tip 1. Een moderne en toch tijdloze uitstraling
Je bent niet het enige bedrijf op internet en klanten kiezen niet alleen om de informatie die je online hebt staan. Ze kijken ook naar de uitstraling die je hebt. Je kan denken aan het logo dat modern is en de klant precies verteld wat hij wil weten. Een logo is een duidelijk herkenningspunt voor je klanten en de manier om te overtuigen. Over een goed logo is dan ook nagedacht, er is werk van gemaakt en je klanten waarderen het en kiezen sneller voor een bedrijf met goed logo dan een bedrijf zonder een logo.
Tip 2. Wees herkenbaar met je logo
De herkenbaarheid moet groot zijn, bekijk zelf eens wat logo’s van bedrijven bij jou in de buurt. Een logo verteld klanten vaak al met wie ze te maken hebben en wat je ze kunt bieden. Zo kunnen het de kleine elementen in een logo zijn die de doorslag geven. Daar moet je dus echt wel even over gaan nadenken als je een logo ontwerpt.
Een logo ontwerper weet precies wat er nodig is om klanten te overtuigen in beeld. Waar de kansen van een logo liggen en wat er bij jouw huisstijl past. Want het logo moet natuurlijk wel een geheel zijn!
Tip 3. Maak duidelijk wat je te bieden hebt
In een logo kun je natuurlijk geen heel verhaal kwijt, maar een icoon of in plaats van een punt een kwast als je schilder bent maakt je wel herkenbaar en uniek. Je moet klanten een herkenning geven in wat je doet of wie je bent.
Een ontwerper heeft creativiteit en weet jouw wensen in een handomdraai vorm te geven. Het is dan ook goed om deze wensen te bespreken met een ontwerper! Zo kan een goed logo het verschil maken of klanten je weten te vinden. Kijk ook goed om je heen wat je niet wil of welke kleuren je voorkeur hebben.
Tip 4. Kom representatief voor de dag
Met een logo heb je een professionele uitstraling naar klanten toe. Dat is van grote waarde omdat klanten liever voor een herkenbaar en representatief bedrijf kiezen dan voor de hobbyist om de hoek. En dat moet je dus goed duidelijk maken aan je klanten. Werk bij voorkeur niet met iets dat heel dicht op jou als persoon ligt en probeer niet te kiezen uit iets dat je zelf leuk vind maar echt vanuit het oogpunt van klanten.
Tip 5. Zorg voor de juiste kleuren en beleving
De juiste kleuren zijn het halve werk. Zo hebben kleuren een betekenis en die vertaald voor een groot deel ook wat klanten bij jou kunnen verwachten. Ook de kleurintensiteit speelt hierbij een grote rol. Een ontwerper kan dit uiteindelijk goed voor je verwoorden.