Waarom is marketing automation belangrijk?
Wil je het meeste uit je werk halen en hiermee tijd en geld besparen? Dan is het tijd om over te stappen op Microsoft marketing automation. Heel veel bedrijven in Nederland maken hier al gebruik van. Wil je dus niet achterblijven, dan is het tijd om je in te lezen over marketing automation. Hiermee kun je een persoonlijke touch geven in de communicatie met je klanten. Dit doe je door geautomatiseerde e-mails te sturen met leuke acties of een kortingscode. Hiermee lok je de klanten en zorg je ervoor dat je omzet wordt verhoogd. Je kunt er vervolgens voor kiezen om de klanten die geen aankoop hebben gedaan nogmaals een e-mail te sturen om zo ook te zorgen dat zij een aankoop gaan doen. Doordat alles automatisch verloopt, hoef jij hier niet bovenop te zitten. Door te letten op eerdere communicatie en het gedrag van de klanten, kun jij deze klanten een persoonlijke aanbieding toesturen.
Oneindig veel data in je bezit
Met marketing automation heb je ontzettend veel data in je bezit, doordat alle tools waarmee er gewerkt wordt wel iets van data opslaat. Hierdoor kun jij blijven ontwikkelen en daarmee ook blijven optimaliseren. Marketing automation vraagt om de nodige planning. Marketing automation bestaat immers verschillende vormen en kan eindeloos worden ingezet binnen het bedrijf. De meeste bekende vorm van marketing automation is de e-mail sequence. Dit is een reek aan e-mails die worden verzonden, welke vooraf zijn ingesteld. Denk hierbij aan een automatisch welkomstbericht of e-mails die aansluiten bij de eerdere communicatie. Hoe vaker iemand ingaat op deze e-mails, hoe meer e-mails er worden verstuurd. Denk hierbij aan een automatische bedank e-mail of een ander mooi aanbod.
Hoe zet je marketing automation op
Wanneer alles goed op rolletjes verloopt, heb je vrijwel geen omkijken naar marketing automation. Alles gaat immers automatisch. Het kan veel tijd en energie kosten om dit alles op te zetten. Daarom is het verstandig om dit uit handen te geven. Zo kan BusinessBase je bijvoorbeeld helpen om alles in gang te zetten, zodat jij hier vervolgens alle vruchten van kunt plukken. Zo houd jij meer tijd over voor jouw eigen werkzaamheden. Je kunt altijd jouw wensen en ideeën doorgeven, zodat er samen kan worden gekeken naar wat de mogelijkheden zijn binnen jouw onderneming.